جستجوی پیشرفته
نتایج جستجوی شما

مراحل قانونی خرید ملک در دبی

ارسال شده توسط تحریریه بر 30 مرداد 1401
0

مراحل قانونی خرید ملک در دبی

همانطور که احتمالا می دانید، بازار املاک و مستغلات در دبی در چند سال گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده است. با توجه به امکانات شگفت انگیزی که این شهر ارائه می‌دهد، بسیاری از مردم از سراسر دنیا مایل به سرمایه گذاری در بازار املاک این شهر برای کسب سودهای بزرگ هستند. بسیاری دیگر نیز مایل به خرید خانه در دبی هستند تا سبک زندگی باورنکردنی آن را تجربه کرده و در آنجا زندگی جدیدی شروع کنند. ولی خرید خانه یا هر ملک دیگری می تواند برای اولین بار دلهره آور باشد. مهم نیست در چه کشوری قصد خرید ملک دارید، باید از قوانین سرمایه گذاری و خرید در حوزه املاک و مستغلات آن کشور آگاه باشید.

در امارات نیز مانند ایلات متحده آمریکا هر شهر قوانین خاصی برای خرید و فروش ملک دارد، برای خرید ملک در دبی  نیز، باید از مراحل خاص آن مطلع باشید. به همین دلیل قرار است در این مقاله در مورد مراحل قانونی خرید ملک در دبی صحبت کنیم، پس اگر به خرید ملک در دبی علاقه مند هستید در ادامه همراه ما باشید.

 

انواع مالکیت ملک

حقوق مالکیت دارای ۴ نوع اصلی است: مالکیت آزاد (مالکیت بدون قید و شرط)، حق انتفاع و مصطحات ، اجاره بلند مدت و زمین اعطایی.

مالکیت آزاد یا بدون قید و شرط

شهروندان کشورهای حاشیه خلیج فارس (GCC) که دارای شرکت های ثبت شده در امارات و همچنین شرکت های سهامی عام ثبت شده در آن هستند، اجازه دارند مالکیت مطلق املاک و مستغلات در سراسر امارات را داشته باشند. شهروندان سایر کشورها فقط در مناطق خاصی که توسط حاکم دبی به عنوان مکان هایی که مالکیت افراد خارجی بر املاک مجاز است(مناطق آزاد ) مالکیت داشته باشند.

انتفاع و مصطحات

این اصطلاح به معنیه حق بهره مندی و استفاده از مزایای اموال دیگری به جز از بین بردن یا تخریب کردن آن ملک است. تشخیص اجاره از انتفاع یا مصطحات می تواند مشکل باشد و ماهیت سند، جهت آن را تعیین می کند نه شکل آن.

حق انتفاع یک حق مالکانه به نفع دریافت کننده است و در واقع یک کمک هزینه برای استفاده و بهره برداری از اموال شخصی دیگری است، مشروط بر اینکه مال به حالت اولیه خود باقی بماند.مصطحه نیز نوعی حق انتفاع است که به گیرنده کمک حق ساخت و ساز در زمین دیگری را می دهد.در دبی، هر دوی این دسته‌ها می‌توانند متعلق به شهروندان کشورهای حاشیه خلیج فارس و شرکت‌های ثبت‌شده در امارات متحده عربی باشند که به طور کامل تحت مالکیت آن‌ها در سراسر امارات هستند. در همه موارد، حق انتفاع حداکثر به 99 سال محدود می شود، در حالی که مصطحه حداکثر به 50 سال محدود می شود.

اجاره بلند مدت

به طور کلی، در امارات متحده عربی حقوق اجاره بیشتر به عنوان یک توافق بین صاحبخانه و مستاجر در نظر گرفته می شود تا به عنوان حقوق قانونی. استثنا قراردادهای اجاره به مدت 10 سال یا بیشتر در دبی است که هر یک از قراردادها یک حق قانونی محسوب می شود و قابل ثبت است.

زمین واگذار شده

همچنین ممکن است زمین توسط حاکم امارات به شهروندان یا شرکت های متعلق به ساکنان امارات اعطا شود. اعطای چنین زمینی ممکن است در هر زمان توسط حاکم لغو شود و مشمول تعهدات توسعه و محدودیت در استفاده و دفع آن است.

مراحل قانونی خرید ملک در دبی

هنگام خرید ملک در دبی میبایست بدانید حقوق قانونی خریدار هنگامی که مالکیت ملکی آزاد دارد با ملکیت اجاره کاملا متفاوت است. وقتی خانه ای را به صورت اجاره ای خریداری می کنید، برای مدت معینی از حقوق مالکیت برخوردار خواهید بود. با این حال، زمانی که ملکی را به صورت آزاد خریداری می کنید، مالکیت کامل ملک و زمینی که در آن ساخته شده است خواهید داشت.

چه به دنبال یک خانه عالی برای زندگی باشید و چه به دنبال سرمایه گذاری پرسود در املاک و مستغلات، خرید ملک در دبی نسبتاً ساده است.چهار مرحله قانونی اولیه برای خرید ملک در دبی وجود دارد. در بخش بعدی، جنبه های حقوقی را که برای پاسخ به نحوه خرید ملک در دبی باید بدانید، به صورت زمانی بررسی می کنیم.

اولین مرحله خرید ملک در دبی  

هنگامی که ملک مورد نظر خود را از طریق  www.unitedseven.net یا هر شرکت املاک دیگر پیدا کردید، اولین قدم برای خرید آن ملک مذاکره با صاحب ملک و اطلاع از شرایط فروش است.

به طور کلی برای خرید خانه در دبی دو گزینه دارید؛پرداخت نقدی یا درخواست وام مسکن. ما به شما توصیه می کنیم گزینه ی اول را برای خرید خانه خود انتخاب کنید زیرا برخی از املاک برای خریداران نقدی تخفیف ارائه می دهند. بنابراین، به شما کمک می کند در پول خود صرفه جویی کنید. پس از این، مطمئن شوید که تمام شرایط فروش را خوانده اید و متوجه شده اید. همه چیز باید برای شما روشن باشد. در این مرحله، مشاوران املاک ما  برای کمک به شما درکنارتان خواهند بود تا بتوانید همه ی جوانب را به خوبی بسنجید .

 

دومین مرحله خرید خانه در دبی

زمانی که می خواهید ملکی در دبی بخرید امضای قرارداد فروش مرحله بعدی می باشد. یادداشت تفاهم نام این توافقنامه است. متن این تفاهم نامه در وب سایت رسمی اداره دبی لند در دسترس میباشد. با این حال، شما نیازی به انجام کاری نخواهید داشت. مشاورین املاک ما قرارداد را برای شما آماده خواهند کرد. پس از آماده شدن قرارداد، شما و صاحب ملک یا سازنده ی ملک باید آن را امضا کنید. پس از آن، مشاور املاک آن را ثبت و امضا می کند. همچنین مبلغی نیز وجود دارد که باید آن را به متولی ثبت بپردازید. این مبلغ ۱۰ درصد قیمت ملک بوده و پس از انتقال ملک عودت داده خواهد شد.

سومین مرحله خرید خانه در دبی

رفتن به دفتر شرکت سازنده مرحله بعدی است. مشاور املاک نیزدر آنجا همراه با شما خواهد بود. این جلسه برای درخواست و پرداخت هزینه NOC است. این در واقع یک گواهی عدم اعتراض با هدف انتقال مالکیت ملک است که توسط سازندگان  صادر می‌شود، مشروط بر اینکه هیچ هزینه خدمات معوقی در ملک وجود نداشته باشد.

چهارمین مرحله خرید ملک در دبی

پس از اخذ NOC یک مرحله قانونی باقی خواهد ماند و آن هم رفتن به دپارتمان زمین دبی برای اجرایی شدن  انتقال ملک میباشد. برای این مرحله باید مدارک زیر را در دفتر DLD (وزارت زمین و املاک در دبی) به همراه داشته باشید:

  • چک مدیر (قابل پرداخت به مالک)
  • آی دی کارت امارات (در صورتی که مقیم کشور امارات باشید)
  • پاسپورت و ویزای شما
  • اصل NOC صادر شده توسط سازنده
  • قرارداد امضا شده

پس از انجام این مراحل، سند مالکیت جدیدی به نام شما صادر خواهد شد. سند مالکیت شما را مالک رسمی ملک انتخابی خود می کند

قوانین مالیاتی

امارات متحده عربی به دلیل سیستم مالیاتی مناسب برای مهاجران شناخته شده است. در حالی که این کشور برای اموال خریداری شده مالیات وضع نمی کند، مهاجران باید تعهدات قانونی مربوط به کشورهای خود را در نظر بگیرند.

مثلا شما به عنوان شهروندی ایرانی میبایست قوانین مالیاتی در رابطه با داشتن ملک در خارج از کشور را بدانید. در این صورت، مهم است که بدهی‌های مالیاتی احتمالی جاری بر درآمدهایی مانند درآمد اجاره، سود پس‌انداز، پرداخت سود سهام و سایر الزامات را در نظر بگیرید. در چنین شرایطی، توصیه می شود قبل از خرید ملک در امارات، با نمایندگان مالیاتی در داخل کشور مشورت کنید و دید بهتری از مالیات های خرید ملک خارجی(خرید ملک در دبی) داشته باشید.

 

 

از طریق املاک یونایتدسون روند را آسان تر کنید!

در مقاله بالا در مورد مراحل قانونی خرید ملک در دبی صحبت کردیم، احتمالا شما نیز کمی نگران انجام به موقع کار ها یا خوب پیش رفتن آنها هستید. خبر خوب ما برای شما این است که لازم نیست هیچ یک از این مراحل را خودتان انجام دهید. شرکت املاک یونایتد سون اینجاست تا شما را در فرآیند خرید ملک در دبی راهنمایی کرده و همه چیز را برای شما در این راه آسان تر کند. مشاورین املاک ما با آگاهی کامل از هر یک از این مراحل آماده هستند تا در کمترین زمان ممکن مناسب ترین ملک را برای شما خریداری کنند. شما می توانید در هر زمان با ما در واتس اپ تماس بگیرید و تیم ما آماده ارائه مشاوره ۱۰۰٪ رایگان به شما خواهد بود.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقایسه لیست ها