جستجوی پیشرفته
نتایج جستجوی شما

انواع آپارتمان در دبی

ارسال شده توسط تحریریه بر 7 مهر 1402
0

آیا میخواهید برای زندگی یا سرمایه گذاری در دبی آپارتمان بخرید؟ با انواع آپارتمان در دبی آشنا هستید؟ اگر پاسخ شما به این سوال ها مثبت است، باید بگوییم دبی شهری است که سعی شده در آن املاکی ساخته شود که پاسخگوی نیاز همه ی سرمایه گذاران و خریداران باشد.

دبی از مناطقی تشکیل شده که هر کدام با توجه به کاربریشان از املاک مختلفی تشکیل شده اند. در مناطق مرکزی و مهم شهر دبی به این دلیل که اغلب افراد، جوان تنها یا زوج های جوان با خانواده ی کم جمعیت هستند، ساختار املاک بیشتر به صورت برج های سر به فلک کشیده ایست که آپارتمان های مختلفی را در خود جای داده­اند برای آشنایی بیشتر با انواع آپارتمان در دبی و آگاهی از ویژگی های آن ها در ادامه مقاله همراه ما باشید.

مروری بر انواع آپارتمان در دبی

آپارتمان ها معروف­ترین و پرفروش­ترین نوع املاک مسکونی در دبی هستند.انواع آپارتمان در دبی با ویژگی های متمایز قابل دسترسی هستند، از استودیو گرفته تا آپارتمان های 3 خوابه و بزرگتر. در  دربی برای هر جمعیت با هر بودجه ای می‌توان آپارتمان مناسبی را یافت.به طور کلی 7 نوع آپارتمان در دبی مشاهده شده است. شرکت های ساخت املاک در دبی بسته به سیاست های اولیه شرکتشان، نیاز مشتریان و منطقه ای که طرح در آن اجرا می‌شود آپارتمان های مختلفی را برای هر مجتمع مسکونی در نظر میگیرند.

به عنوان مثال در مناطق مهم دبی، مثل داون تاون دبی یا سيتي واک که اکثریت جمعیتشان را جوانان مهاجر تشکیل می‌دهند بیشتر استدیو، آپارتمان یک خوابه يا دو خوابه مشاهده می‌شوند ولی در منطقه ای مثل پالم جمیرا که اغلب خانواده های بزرگ و مرفه در آن زندگی می‌کنند، پنت هوس ها،آپارتمان های دوبلکس یا تریپلکس ساخته می‌شوند.آپارتمان‌های مسکونی در دبی عمدتاً دارای امکانات رفاهی مختلفی هستند، از تراس‌های بزرگ گرفته تا استخرهای مشترک، سالن‌های ورزشی، نگهبانی و نظارت بر دوربین‌های مداربسته.

قیمت آپارتمان های مسکونی در دبی بسته به تعداد اتاق های یک آپارتمان و امکانات لوکس متفاوت است:

  • می توانید یک آپارتمان 1 خوابه در دبی با قیمت متوسط از 370 هزار درهم خریداری کنید.
  • اگر یک آپارتمان 2 خوابه در دبی می خواهید قیمت آن معمولاً بین 580 هزار تا 4 میلیون درهم است.
  • اجاره یک آپارتمان لوکس در دبی می تواند بین 20 تا 300 هزار درهم هزینه داشته باشد.

 

در اینجا چند نوع آپارتمان در دبی و بارزترین ویژگی های آنها آورده شده است:

آپارتمان فوقانی: آپارتمان فوقانی شبیه استودیو است که هیچ اتاقی نداشته و تنها از یک فضای کلی تشکیل شده­اند. این نوع از آپارتمان ها به چند بخش تقسیم شده و به یکدیگر راه دارند.به طور کلی میتوان گفت آپارتمان فوقانی در طبقه بالای یک ساختمان قرار دارد و مشخصه آن، داشتن فضای داخلی بیشتر از استودیو می­باشد.

استودیو: استودیو از نظر عدم وجود اتاق های مجزا شبیه به آپارتمان فوقانی است و از فضایی تشکیل شده است که به چند قسمت تقسیم شده و به یکدیگر باز می شوند اما مساحت استودیو نسبت به آپارتمان فوقانی کوچکتر است و در نتیجه هزینه کمتری دارد.

آپارتمان کامل: آپارتمان کامل شامل چندین اتاق مجزا از یکدیگر است و دارای انواع امکانات دیگر خانه مانند حمام، آشپزخانه، اتاق نشیمن و سایر موارد است که بستگی به متراژ، طراحی و تعداد افراد داخل آن دارد.
دوبلکس : آپارتمان دوبلکس شامل دو طبقه است که به یکدیگر متصل شده اند و با یک راه پله داخلی به هم متصل شده اند تا حرکت بین آنها آسان تر و سریع تر شود. مهمترین ویژگی آپارتمان های دوبلکس در امارات طراحی های زیبا و خلاقانه در قالب طراحی فضای داخلی آپارتمان است. دوبلکس ها به گونه ای طراحی شده اند که حریم خصوصی را در اتاق های طبقه بالا که اغلب اتاق خواب هستند و در طبقه پایین ایجاد می کنند. اتاق نشیمن، آشپزخانه، سالن و اتاق های دیگر نیز وجود دارد که در طول روز و هنگام پذیرایی از بازدیدکنندگان و مهمانان بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.
علاوه بر این که دوبلکس ها یکی از انواع معروف آپارتمان در دبی هستند، خانواده های بیشتری تمایل به خرید آن ها دارند، زیرا دارای مساحت بزرگ و گزینه های زیادی برای توزیع اتاق هستند و همچنین قیمت مناسبتری نسبت به سایر املاک دارند، مانند ویلاهای مستقل.

این آپارتمان های بزرگ دارای یک قطعه ویلایی برای افرادی است که خواهان حریم خصوصی بیشتر هستند، اما نمی خواهند در آپارتمان زندگی کنند. شما به راحتی می توانید دوبلکس را در بسیاری از مکان های دبی مانند اقامتگاه ساحلی جمیرا، واحه سیلیکون دبی، مارینای دبی، دایره روستای جمیرا، بیزنس بی و داون تاون دبی پیدا کنید. حداقل قیمت فروش دوبلکس در دبی از 545 هزار درهم شروع میشود.

تریپلکس: آپارتمان تریپلکس از نظر چند طبقه بودن و راه پله ای که آنها را به هم متصل می کند مشابه آپارتمان دوبلکس است، با این تفاوت که آپارتمان تریپلکس یک طبقه بیشتر دارد. این نوع آپارتمان برای خانواده های پرجمعیتی که با جدا کردن اتاق ها از یکدیگر در طبقه اول و بین تمام طبقات می خواهند حریم خصوصی بیشتری داشته باشند مناسب است. طبقه سوم همچنین می تواند برای فعالیت های شخصی مختلف مانند تبدیل آن به سالن بدنسازی خانگی، دفتر شخصی/کاری در خانه یا اتاق بازی کودکان استفاده شود.

لفت: لفت ها کمی با آپارتمان های دوبلکس متفاوت هستند. لفت ها عمدتاً از دو طبقه تشکیل شده اند که طبقه دوم آن کوچک است و عمدتا مساحتی به اندازه­ی یک استدیو دارند. می توانید به راحتی لفت ها را در مناطق مختلف دبی مانند دبی مارینا، جمیرا بیچ رزیدنس و داون تاون دبی بیابید.

پنت هاوس ها: پنت هاوس ها نوعی از آپارتمان ها هستند که در طبقات بالای ساختمان واقع شده و مظهر ظرافت و مدرنیته هستند. این نوع از آپارتمان در دبی بر فضای داخلی درجه یک، اتاق‌های زیبا و حمام مستر، استخر شنا، پارکینگ‌ها و آسانسورهای خصوصی تأکید دارند و بهترین سبک زندگی را ارائه میدهند. از تماشای صحنه‌های شگفت‌انگیز گرفته تا داشتن اوقاتی با کیفیت را می‌توانید در پنت‌هاوس‌های دبی تجربه کنید.

از معروف ترین ساختمان ها برای خرید پنت هاوس در دبی میتوان به برج خلیفه، اقامتگاه نخبگان و دروازه دریایی اشاره کرد. همچنین می توانید پنت هاوس را در پالم جمیرا، دبی مارینا، بیزینس بی، جمیرا بیچ رزیدنس و جمیرا خریداری یا اجاره کنید تا نزدیکی به مکان های تفریحی معروف دبی را تجربه کنید.

میانگین هزینه خرید پنت هاوس در دبی از 3 میلیون درهم شروع می شود و برای اجاره یک پنت هاوس در دبی بسته به منطقه، ساکنان می توانند انتظار داشته باشند که بین 170 هزار درهم تا 510 هزار درهم بپردازند.

جمع بندی

به طور کلی میتوان گفت انواع آپارتمان را در سراسر دنیا میتوان دید و آپارتمان های که گفته شده مختص به شهر دبی نمیباشد، در واقع آپارتمان ها با توجه به نیاز مشتری در یک ساختمان مسکونی ساخته میشوند. در دبی که یکی از لوکس ترین و مجلل ترین شهر های دنیاست سعی شده با توجه به این نیازها آپارتمان های مختلفی ساخته شود. که در این مقاله به طور کامل به بیان ویژگی های آن ها پرداختیم.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقایسه لیست ها