جستجوی پیشرفته
نتایج جستجوی شما

سرمایه‌گذاری در دبی از طریق خرید ملک

ارسال شده توسط تحریریه بر 28 خرداد 1402
0

خرید ملک در دبی به خاطر شرایط منحصربه‌فردی که دارد، بسیار موردتوجه سرمایه‌گذاران است. دبی ازجمله شهرهای مهم سرزمین اعراب است که روزبه‌روز شاهد پیشرفت روزافزون آن هستیم و همین مسئله باعث شده که سرمایه‌گذاری در دبی به‌عنوان یک فرصت طلایی محسوب شود. دبی شهری است که امکانات فراوانی را برای ساکنین خود فراهم می‌کند و شرایطی را به وجود آورده که افراد مختلفی از اقصی نقاط جهان مایل به سرمایه‌گذاری  در این منطقه هستند تا بتوانند از لحاظ اقتصادی سود بالایی را به دست آورند.

نکاتی برای سرمایه گذاری در آپارتمان در دبی

بررسی اجمالی خرید ملک برای سرمایه‌گذاری در دبی

دبی در گذشته یکی از شهرهای دور افتاده بود که شاید کمتر کسی حتی اسم آن شنیده بود؛ اما در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین شهرهای گردشگری تبدیل شده و یک منطقه فوق‌العاده مناسب برای تجارت بین‌المللی محسوب می‌شود. همین مسئله باعث شده افراد زیادی اقدام به خرید ملک برای سرمایه‌گذاری در دبی نمایند. درواقع خرید ملک در دبی به‌عنوان مناسب‌ترین نوع سرمایه‌گذاری در خاورمیانه محسوب می‌شود. چراکه این شهر شرایط بسیار مناسبی را برای ساکنان خود فراهم می‌کند. به همین جهت یکی از امن‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود که البته حکومت قدرتمند و برقراری نظم و تبعیت از قانون در امنیت منطقه بی تاثیر نیستند

علاوه بر این ثبات مالی و مشاغل پردرآمد در این شهر باعث شده که استانداردهای بهتر زندگی برای مردم و ساکنان این منطقه فراهم شود. همین مسئله باعث می‌شود که امنیت در این منطقه به بالاترین حد خود برسد. این شهر باوجود منابع نفتی بسیار زیادی که دارد، بخش زیادی از درآمد خود را از صنعت گردشگری تأمین می‌نماید. در این شهر فرودگاه بین‌المللی و پاساژهای معروفی قرار دارند که باعث پیشرفت روزافزون آن شده‌اند. در حال حاضر تمرکز مسئولان این شهر بر این است که دبی را به یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان تبدیل کنند.

7 نکته ضروری برای سرمایه گذاری در شرکت های ساختمانی دبی

اانواع املاک سرمایه‌گذری در دبی (اجاره، فروش مجدد و … )

در صورتی که سرمایه زیادی جهت خرید ملک در دبی را ندارید، بهترین نوع سرمایه‌گذاری برای شما خرید سهام ملک می‌باشد. ممکن است نتوانید یک ساختمان را با مبلغ یک‌میلیون درهم به‌طور کامل خریداری کنید. درصورتی‌که می‌توانید بخشی از سهام آن را در اختیار داشته باشید، یا اینکه ملک را خریداری کنید و سپس آن را اجاره دهید. با استفاده از مبلغ رهنی که دریافت می‌کنید، می‌توانید مبلغ موردنیاز جهت خرید ملک را تهیه کنید و با دریافت اجاره درآمدی نیز از این راه کسب نمایید. خرید سهام املاک می‌تواند با هر مبلغی انجام شود و خیالتان از بابت امنیت سرمایه‌گذاری در دبی نیز راحت باشد. چراکه ثبات اقتصادی در کشور امارات بسیار بالاست؛ بنابراین امکان اینکه قیمت املاک در این منطقه سیر نزولی داشته باشند، تقریباً صفر است.

نکات سرمایه گذاری برای خرید ویلا در دبی - ویل

مناطق برتر برای سرمایه‌گذاری املاک در دبی

حال که با چگونگی خرید ملک در دبی آشنا شدید، بهتر است بهترین منطقه برای سرمایه‌گذاری را در این شهر را بشناسید تا بتوانید بر اساس آن‌ سرمایه‌گذاری منحصربه‌فردی داشته باشید. این مناطق عبارت‌اند از:

داون تاون دبی

برج خلیفه و بلوار محمد بن راشد در داون تاون دبی قرار دارد. این منطقه جزو مکان‌های لوکس شهر محسوب می‌شود. چرا که وجود برج خلیفه باعث جذب گردشگر از اقصی نقاط جهان به این منطقه می‌شود؛ بنابراین خرید ملک در دبی سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. در داون تاون هتل‌های بسیار لوکس، کافه‌ها و رستوران‌های سطح بالا قرار دارند. جاذبه‌های گردشگری همچون بازار عربی مجلل، سوق البهار و … باعث شده که آپارتمان‌ها و املاک موجود در این منطقه از قیمت بسیار بالایی برخوردار باشند.

داون تاون دبی که همان مرکز شهر دبی است، برج خلیفه، دبی مال و سوق البهار را در خود جای‌داده است. این منطقه به خاطر آپارتمان‌های مرتفع و لوکس در قلب شهر و همچنین آپارتمان‌های لوکس در شهر شهرت دارد. جذابیت این منطقه تضمینی ماندگار است و برج خلیفه در این کشور یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در جهان به شمار می‌رود. داون تاون دبی یک سبک زندگی رشک‌برانگیز را ارائه می‌دهد. قیمت‌های بالای فروش در دبی جذابیت آپارتمان‌های موجود در مرکز شهر را به لطف بازار ثانویه بسیار مستحکم از بین نمی‌برد.

پالم جمیرا

یکی دیگر از برترین مناطق جهت سرمایه‌گذاری املاک در دبی نخل جمیرا می‌باشد که به‌عنوان پالم جمیرا نیز شناخته می‌شود. احتمالاً تصاویر هوایی زیادی را از نخل جمیرا دیده‌اید. بد نیست بدانید که یکی از لوکس‌ترین پروژه‌های دبی همین منطقه نخل جمیرا است که آپارتمان‌های زیادی برای فروش در آن وجود دارد. ازجمله مواردی که باعث جذب سرمایه‌گذاران زیادی به این منطقه شده برگزاری قرعه‌کشی‌ها، لاتاری ها و وجود اقامتگاه‌های ساحلی در این منطقه است. آپارتمان‌های نخل جمیرا دارای قیمت ثابتی هستند و شما می‌توانید با قیمتی عالی ویلا در این منطقه خریداری کنید.

دبی مارینا

برج‌های سر به فلک کشیده و رستوران‌های لوکس و ویلاهای بسیار لاکچری از جمله مواردی هستند که باعث جذابیت منطقه دبی مارینا شده‌اند. این پروژه که الهام گرفته از پروژه Concord کانادا می‌باشد، درواقع یک کانال مصنوعی در ساحل خلیج‌ فارس است که مناطق مسکونی زیادی را به وجود آورده است. به جهت این‌ که جمعیت زیادی در این منطقه ساکن هستند، امکان تجارت و سرمایه‌گذاری در این منطقه وجود دارد. آپارتمان‌ها و ویلاهای دبی مارینا دارای قیمت ثابتی هستند و شما بدون نگرانی از بابت نزول سرمایه خود، می‌توانید اقدام به خرید ملک در دبی نمایید.

بیزنس بی دبی

از دیگر مناطق توسعه‌یافته شهر دبی ‌می‌توان به بیزنس بی آن اشاره کرد که یکی از برترین مناطق جهت تجارت و زندگی محسوب می‌شود. به جهت موقعیت خاصی که دارد، افراد زیادی تمایل به سرمایه‌گذاری در این منطقه دارند. وجود بیش از ۲۴۰ برج و ساختمان‌های لوکس مسکونی و تجاری، ویلاها و باغ‌ها، پنت هاوس‌های مختلف و … موجب می‌شود که جذب سرمایه‌گذار در بیزنس بی بسیار بالا باشد.

اینترنشنال سیتی

اینترنشنال سیتی از دیگر مناطق پرطرفدار دبی محسوب می‌شود که سرمایه‌گذاران زیادی اقدام به خرید ملک در این منطقه می‌کنند. سبک‌های مختلف معماری این منطقه، آپارتمان‌های لوکس و لاکچری و … موجب جذب سرمایه‌گذار از اقصی نقاط جهان به اینترنشنال سیتی شده است. علاوه براین مناسب‌تر بودن هزینه خرید و اجاره باعث شده امکان سرمایه‌گذاری برای تمامی افراد با دارایی‌های مختلف وجود داشته باشد.

جمیرا لیک تاورز (JLT)

وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری‌های مقرون‌به‌صرفه املاک در دبی می‌شود، آپارتمان‌های JLT یک انتخاب عالی هستند. آپارتمان‌های بلند و لوکس در دبی مارینا واقع شده‌اند و گزینه‌ای عالی برای فروش و سرمایه‌گذاری هستند. بااین‌حال، آن‌ها امکانات مشابهی را با قیمت پایین‌تر ارائه می‌دهند و آپارتمان‌ها را به بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در دبی با نرخ‌های مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌کنند. به‌طوری‌که ساکنان آپارتمان‌های لوکس به طیف گسترده‌ای از مراکز خرید و امکانات تفریحی، ازجمله سالن‌های ورزشی، استخرها و مراکز تناسب‌اندام و… دسترسی دارند.

دبی سیلیکون اوسیس

دبی سیلیکون اوسیس یکی از بهترین مناطق برای سرمایه گذاری ملک است. این منطقه در میان سرمایه‌گذاران و افراد علاقمند به خرید آپارتمان های لوکس و مقرون به صرفه در دبی محبوب است. دبی سیلیکون اوسیس محله ای پرطرفدار با فضاهای تجاری فراوان و امکانات رفاهی مانند پارک ها، رستوران ها، مدارس، بیمارستان ها و کلینیک ها است. کسانی که به دنبال زندگی در دبی سیلیکون اوسیس هستند با مجموعه ای از انواع ملک برای انتخاب روبه‌رو هستند و می‌توانند در این منطقه سرمایه گذاری کنند. آپارتمان های سیلیکون اوسیس در دبی بسیار دنج بوده و آپارتمان های 3 خوابه جادار را شامل می شود که این امر برای اغلب افراد و خانواده ها گزینه خوبی به شمار می رود.

املاک سرمایه‌گذاری لوکس در مقابل سرمایه‌گذاری مقرون‌به‌صرفه در دبی

دبی یک شهر جهانی با جمعیتی جهانی است. این بدان معناست که افراد زیادی از فرهنگ‌ها و پیشینه‌های مختلف به دنبال خانه‌های لوکس در این شهر هستند. دبی به‌ عنوان یک اقتصاد پررونق، یکی از مرفه‌ترین شهرهای جهان است. به‌طوری‌که سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات از سیستم سرمایه بدون مالیات بر درآمد سود می‌برند. رشد ثابت جمعیت و سطح بالای زندگی، املاک مسکونی لوکس برای فروش در دبی را به چشم‌اندازی هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند.

چگونه می‌توان بهترین معاملات املاک سرمایه‌گذاری در دبی را پیدا کرد؟

وقتی صحبت از املاک و مستغلات می‌شود، هیچ کشوری مانند دبی دارای املاک باکیفیت و روبه رشد نیست. این مکان دارای آسمان‌خراش‌های چشمگیر، جزایر وسیع و منازل لوکس و ویلایی در سطح جهانی است. این شهر با ارائه سبک زندگی بی‌نظیر یکی از امن‌ترین شهرهای جهان است، اما مردم اغلب می‌پرسند که آیا خرید ملک در دبی ایده خوبی است؟ به لطف وجود انبوهی از پروژه‌های آینده‌نگر و جوامع مسکونی با طراحی منحصربه‌فرد، امارت متحده عربی بهشتی برای سرمایه‌گذاران است.

نحوه انتخاب ملک سرمایه‌گذاری مناسب در دبی

مزایای خرید ملک برای سرمایه‌گذاری در دبی

انتخاب یک منطقه مناسب برای خرید ملک در دبی به اولویت‌ها، جمعیت خانواده، محدودیت‌های بودجه و اگر سرمایه‌گذار هستید به اهداف مالی شما بستگی دارد. خوشبختانه، طیف وسیعی از جوامع مسکونی مقرون‌به‌صرفه و منحصربه‌فرد، دبی را به بهشتی برای سرمایه‌گذاران ملک تبدیل می‌کند. دبی با چندین پروژه جدید در حال ساخت، بازار املاک و مستغلات امیدوار کننده‌ با قیمت‌های جذاب دارد.

  • بازده بالای سرمایه‌گذاری (ROI)

در حال حاضر شاهد این امر هستیم که املاک خریداری ‌شده در مناطق مطلوب نسبت به سایرین نوید بازگشت سرمایه بیشتری را می‌دهند. بر اساس گزارش بازار فروش سالانه Bayut برای سال 2022 ، DAMAC Hills 2، Jumeirah Village Circle (JVC) و Dubailand محبوب‌ترین مناطق برای خرید ملک در دبی هستند.

  • در دسترس بودن املاک مقرون‌به‌صرفه خارج از طرح (آف پلن)

یکی از مزایای آشکار خرید ملک در دبی این است که پروژه‌هایی که هنوز ساخته نشده‌اند با قیمت‌های بسیار پایین‌تری در دسترس هستند. خرید این مناطق در دبی به گزینه‌ای سودآورتر برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌شود.

  • در دسترس بودن مناطق آزاد

دبی مناطقی را مشخص کرده که مهاجران یا اتباع خارجی می‌توانند در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنند. این مکان‌ها که به‌عنوان «مناطق آزاد» شناخته می‌شوند، علاوه‌بر آپارتمان‌ها و منازل ویلایی لوکس، مناطق محبوب در دبی شامل ارجان، بیزینس بی، ارتفاعات بارشا، داون تاون دبی، دیسکاوری گاردنز، DIFC و دبی مارینا می‌باشند.

  • توسعه پایدار

ادولت دبی همیشه در تلاش است تا شهر را بهتر و هوشمندتر کند. توسعه مداوم دلیل دیگری برای خرید ملک در دبی است. چه این خرید مجمع‌الجزایر مصنوعی در 2 کیلومتری شمال خط ساحلی آن باشد یا بلندترین ساختمان جهان در وسط شهر.

بررسی اجمالی خرید ملک برای سرمایه‌ گذاری در دبی- خرید ملک در دبی - املاک یونایتدسون

چالش‌های خرید ملک برای سرمایه‌گذاری در دبی

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات دبی می‌تواند فرصت‌های زیادی ازجمله اقتصاد رو به رشد، زیرساخت‌های توسعه‌یافته، مشوق‌های مالیاتی و صنعت گردشگری پر رونق را ارائه دهد. با این‌حال، تعدادی چالش نیز وجود دارد، ازجمله قیمت بالای ملک، رقابت از سوی سرمایه‌گذاران دیگر و نوسانات در بازار محلی. انجام تحقیقات کامل، در نظر گرفتن شرایط بازار و مشورت با مشاور املاک حرفه‌ای قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری بسیار مهم است.

  • مازاد عرضه در برخی مناطق و کاهش قیمت‌ها

بازار املاک و مستغلات دبی در برخی مناطق باعرضه بیش‌ازحد مواجه شده است که منجر به کاهش قیمت در این مناطق شده و این می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که پیشرفت‌های جدید زیادی در یک منطقه خاص راه‌اندازی می‌شود و در مقایسه با تقاضا مازاد عرضه ایجاد می‌کند. این امر همچنین می‌تواند منجر به فشار نزولی بر قیمت‌ها شود و چالش‌هایی را برای توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران در آن مناطق ایجاد کند. برای سرمایه‌گذاران مهم است که بازار را به‌دقت بررسی کنند و بر مناطقی که تقاضای بالایی دارند تمرکز کنند تا از سرمایه‌گذاری در مناطقی باعرضه بیش‌ازحد و کاهش قیمت‌ها اجتناب کنند.

  • عدم قطعیت در مقررات و سیاست‌های دولت

عدم اعتماد به قوانین و سیاست‌های دولتی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران در بازار املاک دبی چالش ایجاد کند. تغییرات در مقررات و سیاست‌ها می‌تواند بر بازار تأثیر بگذارد، برای به حداقل رساندن تأثیر عدم اطمینان، سرمایه‌گذاران باید از تغییرات در مقررات و سیاست‌ها مطلع باشند و تأثیر بالقوه آن‌ها را بر سرمایه‌گذاری خود در نظر بگیرند. همچنین برای سرمایه‌گذاران مهم است که با متخصصان باتجربه‌ای کار کنند و از تجربیات آن‌ها برای رسیدن به سود استفاده کنند.

  • خطر رکود اقتصادی و کاهش تقاضا

بازار املاک و مستغلات دبی مانند هر بازار دیگری در معرض خطر رکود اقتصادی و کاهش تقاضا قرار دارد. این می‌تواند زمانی رخ دهد که اقتصاد کلی کند شود و منجر به کاهش تقاضا برای مسکن و املاک تجاری شود و در نهایت منجر به قیمت‌های پایین‌تر شود و چالشی برای توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران باشد. برای به حداقل رساندن تأثیر چنین ریسک‌هایی، سرمایه‌گذاران باید به‌دقت بر کل اقتصاد نظارت کنند و تأثیر بالقوه آن را بر بازار املاک و مستغلات در نظر بگیرند.

  • رقابت و اشباع بالا در برخی بازارها

رقابت بالا و اشباع در برخی بازارها می‌تواند برای سرمایه‌گذاران در بازار املاک دبی چالش ایجاد کند. این بازار بسیار رقابتی است و تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران در شهر فعالیت می‌کنند. این امر می‌تواند ورود سرمایه‌گذاران جدید به بازار و برجسته شدن در یک بازار شلوغ را دشوار کند. علاوه بر این، اشباع در برخی بازارها می‌تواند منجر به عرضه بیش‌ازحد و کاهش قیمت‌ها شود که سرمایه گذران باید برای خرید ملک بسیار محتاطانه عمل کنند.

خرید ملک سرمایه‌گذاری در دبی

نحوه انتخاب ملک سرمایه‌گذاری مناسب در دبی

چه خریدار داخلی باشید یا خارجی، قبل از خرید ملک سرمایه‌گذاری در دبی، لازم است چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید تا بتوانید خرید خوبی را تجربه کنید و به سود قابل‌توجهی دست‌یابید.

  • بهترین زمان را برای خرید انتخاب کنید

بهترین زمان برای خرید ملک سرمایه‌گذاری زمانی است که نرخ بهره وام مسکن پایین است و زمانی که مازاد عرضه وجود دارد، زیرا این امکان را برای خریداران فراهم می‌کند تا در مورد قیمت‌ها با فروشنده بهتر به توافق برسند بنابراین مراقب شرایط بازار و قیمت‌ها باشید.

  • درباره ملک سؤال بپرسید

اگر لازم می‌دانید از یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای یا یکی از دوستان یا اعضای خانواده که تجربه بازار را دارد سؤال بپرسید. اگر قبل از خرید ملک نگرانی‌هایتان را برطرف کنید به شما کمک می‌کند تا از کلاه‌برداری اموال یا نقض قرارداد جلوگیری کنید.

  • دلیل خرید ملک مشخص کنید

ابتدا قبل از خرید، دلیل خرید ملک دبی را مشخص کنید. شما باید مطمئن شوید که آیا می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید یا مکانی برای زندگی در دبی می‌خرید. درواقع این امر می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر نوع ملکی که قصد خرید آن را دارید تأثیر بگذارد. اگر می‌خواهید ملک را اجاره کنید، یک آپارتمان یک یا دو خوابه ایده بسیار بهتری نسبت به یک ویلای لوکس است زیرا هزینه کمتری دارد و همچنین به نگهداری و تعمیرات بسیار کمتری نیاز خواهد داشت.

انواع املاک سرمایه‌ گذاری در دبی - خرید ملک در دبی - املاک یونایتد سون

بهترین امکاناتی که هنگام خرید ملک سرمایه‌گذاری در دبی باید جستجو کنید

انتخاب بهترین ملک برای خرید در دبی می‌تواند یک کار چالش‌برانگیز باشد، هنگام انتخاب بهترین ملک برای خرید در دبی، باید چندین فاکتور را در نظر گرفت:

محل سکونت: به دنبال ملکی در مکانی باشید که متناسب با نیاز شما باشد. عواملی مانند نزدیکی به محل کار، مدارس، حمل‌ونقل عمومی، مراکز خرید و امکانات تفریحی را در نظر بگیرید.

قیمت: بودجه خود را تعیین کنید و به دنبال املاکی باشید که متناسب با بودجه شما هستند. علاوه بر این هزینه‌های اضافی مانند هزینه‌های تعمیر و نگهداری، مالیات و آب و برق را در نظر بگیرید. با مقایسه قیمت املاک مختلف در همسایگی، نحوه تناسب ملک با بودجه‌تان را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که خانه‌هایی در مناطق مطلوب یا با ویژگی‌های منحصربه‌فرد ممکن است گران‌تر باشند.

نوع ملک: نوع ملکی را در نظر بگیرید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، چه آپارتمان باشد یا خانه ویلایی. اندازه ملک و تعداد اتاق‌های موردنیاز خود را در نظر بگیرید.

کیفیت ساخت: به دنبال ملکی باشید که از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت برای ساخت آن استفاده‌شده باشد.

امکانات رفاهی: به دنبال املاکی باشید که امکانات رفاهی متناسب با سبک زندگی شما را ارائه می‌دهند، مانند استخرهای شنا، سالن‌های ورزشی و امکانات پارکینگ.

مسائل حقوقی: اطمینان حاصل کنید که ملک ازنظر قانونی مشکلی ندارد و تمام اسناد و تاییدات لازم وجود دارد.

مزایای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در دبی - املاک یونایتد سون

نکاتی برای به حداکثر رساندن بازده سرمایه‌گذاری در دبی

دبی شهری پر جنب‌وجوش و در حال رشد با اقتصاد قوی است. این امر آن را به مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاری در املاک تبدیل می‌کند. اگر به دنبال به حداکثر رساندن بازده سرمایه خود هستید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • برای ملکی سرمایه‌گذاری کنید که در یک منطقه رو به رشد است: دبی شهری است که به‌سرعت در حال رشد است و مناطق زیادی وجود دارند که رشد قابل‌توجهی را تجربه می‌کنند. سرمایه‌گذاری در ملک در یکی از این زمینه‌ها راه خوبی برای اطمینان از افزایش ارزش سرمایه‌گذاری شما در طول زمان است.
  • سرمایه‌گذاری در ملک اجاره‌ای را در نظر بگیرید: املاک اجاره‌ای می‌تواند راهی عالی برای ایجاد درآمد غیرفعال باشد. اگر ملک مناسبی را انتخاب کنید و آن را به‌خوبی مدیریت کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که بازده خوبی از سرمایه خود کسب کنید.
  • مکان مناسب را انتخاب کنید: موقعیت مکانی ملک شما یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر ارزش آن تأثیر می‌گذارد. مکانی را انتخاب کنید که موردتقاضا باشد و دسترسی خوبی به امکانات رفاهی و حمل‌ونقل داشته باشد.
  • خرید ملک باکیفیت: یک ملک خوش‌ساخت و نگهداری شده ارزش خود را بهتر از یک ملک ضعیف حفظ می‌کند. حتماً قبل از خرید ملک را به‌دقت بررسی کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقایسه لیست ها