جستجوی پیشرفته
نتایج جستجوی شما

خرید آپارتمان در دبی

در ذهنتان چه تصویری از شهر دبی دارید؟ به احتمال زیاد تصویر برج های سر به فلک کشیده در میان ابرها. بله درست است، دبی شهری مملو از آسمان خراش هاست، که هر کدام از آن ها متشکل از واحد آپارتمان های زیادی هستند. به همین دلیل اکثر افراد در سراسر دنیا آرزوی داشتن یک آپارتمان در دبی و زندگی برفراز آسمان ها را دارند. شما تا به حال به خرید آپارتمان در دبی فکر کرده­اید؟آیا میدانید چه نوع آپارتمان هایی در دبی وجود دارند یا میدانید برای خرید آن­ها چگونه اقدام کنید؟ اگر شما نیز سوالات زیادی در مورد خرید آپارتمان در دبی دارید،در ادامه این مقاله­ی جامع با ما همراه باشید. ما سعی کردیم به تمام نکات موردنیاز شما برای خرید آپارتمان در دبی پاسخ دهیم.

خرید آپارتمان در ارجان دبی

مروری بر بازار آپارتمان در دبی

از سال2109 به دلیل شیوع کرونا و قرنطینه های مرتبط با آن ، بازار املاک و مستغلات دبی دچار ضربه و رکود ناگهانی شد. در آن شرایط، حجم کل معاملات در دبی 11 درصد و قیمت آپارتمان در دبی نیز 6 درصد نسبت به سال قبلش کاهش یافتند. ولی از سال 2021 و پس بهتر شدن بیماری کرونا شرایط این بازار شروع به بهبود کرد و پس از آن حجم معاملات در سال 2022 به بالاترین حد خود رسید.

ارزش معاملات بازار املاک و مستغلات دبی در سال 2022 از 240 میلیارد درهم (65.33 میلیارد دلار) فراتر رفت که در مقایسه با سال قبلش، 61 درصد افزایش را به ثبت رساند. بازار املاک دبی همچنین در سال 2022 یک رکورد دیگر را تجربه کرد، در این رکورد، فروش ثبت شده از 60,258 تراکنش در سال 2021 تا نوامبر 2022  به 88,028 تراکنش رسید که نشان دهنده افزایش قابل توجه به میزان 46 درصد بود.تا قبل از آن، بالاترین میزان تراکنش برای این بازار متعلق به سال 2013 با 38 درصد بود.

عامل اصلی موفقیت در سال 2022 ،فروش املاک خارج از طرح(املاک در حال تکمیل که پیش­فروش می­شوند) در دبی بود که رشد 86 درصدی را نسبت به سال قبل داشت. در این سال تراکنش های این از فروش، 44 درصد از کل تراکنش ها را به خود اختصاص دادند که به 83 میلیارد درهم (22.59 میلیارد دلار) رسید.

وقتی نوبت به انواع املاک می رسد، آپارتمان ها در سال 2022 بر بازار دبی تسلط داشتند و 85 درصد از فروش را به خود اختصاص دادند.

برخلاف سال 2021 که ارزش معاملات حدود 44.6 میلیارد درهم (12.14 میلیارد دلار) بود، ارزش معاملات با رسیدن به 83 میلیارد درهم (22.59 میلیارد دلار) به 35 درصد کل معاملات رسید. معاملات فروش آپارتمان بیشترین تعداد (از نظر ارزش) را داشتند. با توجه به نوسانات بازار، سال 2022 شاهد تغییراتی در رفتار مصرف کننده بود. این بازار به دلیل افزایش تقاضا، رویدادها و ابتکارات اخیر مانند جام جهانی فوتبال، ویزای طلایی و تلاش‌های بزرگ‌تر برای حرکت به سمت به اقتصاد دیجیتالی، عملکرد رو به رشدی داشت.

آپارتمان های گاردنیا لیوینگز در ارجان - املاک فروشی در حال ساخت در دبی- خرید آپارتمان و ملک در دبی- املاک یونایندسون

انواع آپارتمان در دبی

آپارتمان های مسکونی باتوجه به پاسخگویی بهتر به خواسته ها و نیازهای خریداران آپارتمان در دبی متفاوت هستند. آپارتمان ها از نظر متراژ، تعداد اتاق، طراحی فضای داخلی( لوکس و مدرن بودن) و همچنین از نظر هزینه متفاوت هستند. اکثر آپارتمان­ها در دبی از دو یا سه اتاق تشکیل شده اند که در متراژ های متفاوتی ساخته شده­اند. این آپارتمان ها بیشترین تقاضا را در بین خانواده ها و افرادی که ترجیح می دهند با یک هم اتاقی زندگی کنند دارند. برای کسانی که بودجه زیادی ندارند یا تنها زندگی میکنند در هر برج استدیو ها وآپارتمان های یک خوابه نیز وجود دارد. بسیاری معتقدند که قیمت اجاره یا خرید آپارتمان های کوچک مانند استودیو برای یک نفر مناسب بوده که نسبت به آپارتمان های دیگر قیمت کمتری دارند. در بین آپارتمان ها پنت هاوس های 4 خوابه معمولی یا دوبلکس نیز وجود دارند که بیشترین قیمت را در بین آپارتمان ها را به خود اختصاص می­دهند.

آپارتمان های الینگتون هاوس در دبی هیلز استیت - سرمایه گذاری و خرید آپارتمان و ملک در دبی- املاک یونایتدسون

مناطق برتر برای خرید آپارتمان در دبی

در دبی مناطق جذابی برای سرمایه گذاران بین المللی و مهاجران در نظر گرفته شده است. با توجه به شروع چشمگیر سال 2022 در حوزه املاک، قیمت فروش و اجاره­ ی آپارتمان در دبی رشد چشمگیری داشت که این مساله نشان دهنده تقاضای زیاد در بخش املاک چه مقرون به صرفه و چه لوکس می­باشد. پرتقاضاترین محله های آپارتمانی که در سال 2022 جستجو شده اند در مرکز شهر دبی قرار دارند، از جمله پالم جمیرا(نخل جمیرا) و داون­تاون­دبی؛ از این رو نرخ قیمت آپارتمان در دبی در نیمه اول سال 2022 برای این مناطق شاهد 1تا19 درصد افزایش بوده است.

دبی مارینا، پالم جمیرا و داون­ تاون­ دبی محبوب ترین مناطق تکمیل شده برای اجاره و فروش آپارتمان های لوکس در دبی هستند. از جمله پروژه های شاخص در حال ساخت نیز میتوان به One JBR اشاره کرد که یک برج مسکونی لوکس در جمیرا بیچ رزیدنس است و دبی پروپرتیز در حال اجرای این پروژه میباشد.

جمیرا ویلج سیرکل (JVC) و بیزنس­ بی نیز از جمله محله های مقرون به صرفه و محبوب هستند.بیزینس بی، داماک هیلز 2، جمیرا لیک تاورز (JLT) نیز از جمله دیگر گزینه های اصلی خریداران آپارتمان های مقرون به صرفه می­باشند.

واحدهای آپارتمان های ورده‌ در برج های دریاچه جمیرا

آپارتمان های لوکس در مقابل ارزان قیمت

دبی به دلیل سبک زندگی مجلل خود مشهور شده است و بازار املاک و مستغلات آن دارای طیف گسترده ای از اقامتگاه های لوکس برای انتخاب بوده و در سال های اخیر رشد قابل توجهی در دبی داشته است. با این تفاسیر اما گزینه‌های مسکونی زیادی برای انتخاب کسانی که قصد خرید آپارتمان در دبی را دارند، وجوددارد. مناطق مختلف برای قشر های متفاوت در حال طراحی و ساخت است، از مناطق ارزان ‌قیمت گرفته تا مناطق لوکس. هر دو این مناطق، امکانات و تسهیلات مختلفی را در کنار دسترسی به حمل و نقل عمومی در دبی ارائه می دهند.

اکثر ساختمان ها در دبی از استاندارد های بالای جهانی از نظر طراحی و ساخت برخوردار هستند. در حالی که ویلاها و آپارتمان های لوکس دارای امکانات فوق العاده بوده و از متریال درجه یک روز دنیا ساخته شده­اند، آپارتمان های مقرون به صرفه با متریال و طراحی قابل قبول ارائه میشوند. به طور کلی انتخاب از میان واحدهای لوکس یا مقرون به صرفه در دبی به ترجیحات شخصی، بودجه و سبک زندگی شما بستگی دارد.

آپارتمان های اربن اوسیس در بیزنس بی- سرمایه گذاری و خرید ملک و آپارتمان در دبی- املاک یونایتدسون

چگونه می‌توان بهترین معاملات آپارتمان را در دبی پیدا کرد؟

بهترین راه برای به انجام رساندن یک معامله خوب، انتخاب یک شرکت املاک و مستغلات فعال در حوزه فروش املاک در دبی است. شرکتی که سابقه حضور موفق در این بازار را داشته باشد و مشاورانی مجرب در اختیار شما قرار دهد که بهترین گزینه ها را مطابق با شرایط و خواسته هایتان، معرفی کنند.

یونایتدسون از جمله شرکت های املاک و مستغلات است که از شروع این فرآیند همراه شما بوده، گزینه های مختلف با شرایط مناسب را به شما معرفی کرده و پس انتخاب، در همه ی مراحل اداری تا تکمیل خرید همراهتان خواهند بود. علاوه بر ارائه گزینه­ها توسط مشاوران شما می‌توانید آپارتمان های متخلف در شهر دبی همراه با قیمت هایشان در سایت یونایتدسون مشاهده کنید.

مزایای خرید آپارتمان در دبی

  • میزان نرخ رشد مرکب: بررسی ها از بازار آپارتمان در دبی نشان می‌دهد از سال 2018 تا سال 2027 نرخ رشد مرکب سالانه4 درصد خواهد بود. نرخ رشد مرکب سالانه یا همان(CAGR) اصطلاح ویژه ای در حوزه ی سرمایه گذاری است که میزان بازگشت سرمایه ثابت برای سرمایه گذاری که انجام داده­اید را نشان می‌دهد. طبق این تعریف زمانی که شما یک آپارتمان در دبی خریداری میکنید سالیانه 4 درصد از میزان سرمایه گذاری شما به شما برمیگردد.
  • مقرون به صرفه تر بودن آپارتمان ها: برای اکثر مردم، قیمت و اندازه یکی از مهمترین عوامل در هنگام خرید یا اجاره ملک است. در اغلب موارد، آپارتمان ها نسبت به ویلاها در دبی قیمت کمتری دارند زیرا ویلاها معمولاً فضای داخلی بزرگ تری را علاوه بر یک تراس خارجی یا محوطه باغ ارائه می دهند.
  • بیشتر بودن تعداد آپارتمان ها در مناطق مسکونی پرطرفدار: برخی از مناطق مسکونی در دبی طیف گسترده‌ای از املاک فروشی و اجاره­ای را ارائه می‌دهند، اما در بسیاری از مناطق انتخاب‌های شما نسبتاً محدود است. به عنوان مثال، داون­تاون دبی که به دلیل موقعیت مرکزی آن یکی از محله های برتر بوده و محبوبیت زیادی در بین خریداران آپارتمان در دبی دارد؛ واحد های مسکونی آن اغلب آپارتمان بوده و به احتمال زیاد یک خریدار برای گرفتن ویلا در این محله دچار مشکل خواهد شد.
  • هزینه ی نگهداری: اطلاع از هزینه های مختلف نگهداری ویلا و آپارتمان در دبی بسیار مهم است. به طور کلی، نگهداری ویلاها نسبت به آپارتمان ها هزینه بیشتری دارد؛ به یک دلیل واضح و آن هم وجود فضای بزرگتر و فقدان خدمات مشترک است (برخلاف یک آپارتمان واقع در یک ساختمان).

آپارتمان های هارتلند هایتس در شوبا هارتلاند - خرید آپارتمان در دبی - املاک یونایتد سون ۲

چالش های خرید آپارتمان در دبی

1.نوسانات بازار: بازار املاک و مستغلات دبی دارای نوسان است. قیمت ها بسته به شرایط بازار و عوامل خارجی مانند رویدادهای اقتصادی جهانی، تغییر در سیاست های دولت و نوسانات قیمت نفت می توانند به سرعت افزایش یا کاهش پیدا کنند. بنابراین، سرمایه گذاران باید در هنگام سرمایه گذاری در بازار املاک دبی محتاط باشند و قبل از تصمیم گیری در مورد شرایط بازار تحقیقات کاملی انجام دهند.

2.مسائل حقوقی: قوانین املاک در دبی با بسیاری از کشورها متفاوت است. در برخی موارد، مواردی از کلاهبرداری یا اختلافات مربوط به مالکیت اموال پیش آمده است. قبل از سرمایه گذاری در بازار املاک دبی، داشتن درک کامل از چارچوب قانونی و مشاوره حقوقی حرفه ای ضروری است.

3.شرایط پرداخت و تحویل ملک: در برخی موارد، توسعه دهندگان ممکن است ساخت و ساز را به تاخیر بیندازند یا پروژه ها را تکمیل نکنند و سرمایه گذاران را با املاک ناقص یا متروکه رها کنند. برای کاهش این ریسک، سرمایه‌گذاران باید قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه، بررسی دقیقی را روی توسعه‌دهندگان و شرکت‌های ساختمانی انجام دهند.

4.مازاد عرضه: دبی در گذشته به داشتن املاک مسکونی و تجاری مازاد شناخته شده است. این مازاد عرضه می تواند منجر به کاهش قیمت ملک و بازده اجاره شود و فروش یا اجاره املاک را برای سرمایه گذاران دشوار کند. سرمایه گذاران باید قبل از سرمایه گذاری در هر ملکی در مورد تقاضا و عرضه بازار تحقیق کنند تا مطمئن شوند که در بازاری با عرضه بیش از حد سرمایه گذاری نمی کنند.

5.خطرات ارزی: واحد پول دبی یعنی درهم امارات، به دلار آمریکا وابسته است و این می تواند منجر به نوسانات نرخ ارز شود. همین مساله می تواند ارزش سرمایه یک سرمایه گذار در بازار املاک دبی را تحت تاثیر قرار دهد. سرمایه گذاران باید ریسک های ارزی را در نظر بگیرند و آماده مدیریت سرمایه های خود باشند.

قیمت آپارتمان در دبی - املاک یونایتد سون

نحوه انتخاب آپارتمان مناسب در دبی

بهترین آپارتمان برای شما، آپارتمانی است که اکثریت گزینه های شما را شامل شود. قبل از جستجو برای خرید یک واحد آپارتمان در دبی ابتدا یک لیست از نیاز ها و خواسته هایتان تهیه کنید. این لیست به ترتیب و بر اساس مهم ترین اولویت هایتان با‌شد.به عنوان مثال بودجه شما مهم ترین عامل در انتخاب آپارتمان است. پس در اولویت اول خود محدوده قیمت را مشخص کنید و مطابق با آن در مناطق مختلف دبی جستجو کنید. مطابق بودجه، منطقه و متراژ آپارتمان می‌تواند متفاوت شود.

ممکن است در موارد دیگر بودجه با متراژ برای شما تاثیر گذار باشد.مثلا با یک بودجه متوسط نمی‌توان یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر دبی داشت و می‌بایست برای داشتن چنین آپارتمانی به دیگر مناطق آزاد برای مهاجران رجوع کرد. به طور کلی خرید آپارتمان در دبی نیز همانند خرید آپارتمان و ملک در شهر و کشور خودتان است. تنها عاملی که می‌توان روی آن تمرکز کرد قوانین دبی و شرایط فروشنده است که باید از قبل بررسی شود.

آپارتمان های لوکس سانریج در مینا راشد

نکاتی برای سرمایه گذاری در آپارتمان در دبی

در این قسمت، شش گام حیاتی را که  باید در نظر داشته باشید تا از مزایای کامل خرید آپارتمان در دبی بهره ببرید را بیان کرده ایم.

  • برای سرمایه گذاری خود یک هدف روشن در ذهن داشته باشید.
  • قوانین املاک و مستغلات محلی که می خواهید در آن سرمایه گذاری کنید را بدانید.
  • مکان مناسبی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.
  • یک شرکت معتبر را برای مدیریت اموال خود انتخاب کنید.
  • برای نگهداری درست ملک، سرمایه گذاری کنید.
  • املاک و مستغلات را به عنوان سرمایه برای بازه میان مدت تا بلندمدت در نظر داشته باشید.

هر یک از این شش مرحله نقش مهمی در توانمندسازی سرمایه‌گذاران برای انتخاب درست و کسب سود دارند، با این حال، یکی از مواردی که اهمیت ویژه‌ای در انتخاب آپارتمان مناسب برای سرمایه‌گذاری دارد ، مساله­ی “موقعیت یا مکان” است. هنگام بررسی یک ملک، سرمایه گذاران باید در نظر داشته باشند که “مکان مناسب” به عناصر مختلفی از جمله وضعیت فعلی بازار، اقتصاد محلی، در دسترس بودن امکانات رفاهی و پتانسیل رشد آن منطقه بستگی دارد.

جمع بندی

در این مقاله به روشنی برای کسانی که قصد خرید آپارتمان در دبی را دارند بیان کردیم که چه نوع املاکی در دبی وجود دارند و چگونه میتوانید از بین ان ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. در واقع همه چیز به شما بودجه و خواسته هایتان بستگی دارد. دبی شهری است که در آن برای هر قشر با هر سلیقه ای ملک مناسب وجود دارد، کافی است مشخص کنید چه چیزی میخواهید و مطابق با آن در مناطق مختلف جستجو کنید.فراموش نکنید مشاوره و داشتن همراه به هنگام انتخاب و خرید آپارتمان در دبی میتواند ریسک و زمان خرید را برایتان کاهش دهد.

 

مقایسه لیست ها