جستجوی پیشرفته
نتایج جستجوی شما

نمای کلی از بازار آپارتمان در دبی

ارسال شده توسط تحریریه بر 8 مهر 1402
0

دبی، شهر پر زرق و برقی که به‌خاطر آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده، سبک زندگی مجلل و مراکز تجاری پر رونق­اش شهرت دارد، در طول سال‌ها شاهد رشد و توسعه قابل توجهی در بخش املاک و مستغلات دبی بوده­ایم. بازار آپارتمان در دبی به ویژه تغییرات پویایی را تجربه کرده است و سرمایه گذاران و ساکنان را از سراسر جهان جذب کرده است. در این مقاله مروری بر بازار آپارتمان در دبی  ، عوامل کلیدی مؤثر بر بازار و  روند قیمت­ ها در آن خواهیم داشت و  در ادامه آن به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش آپارتمان و چشم‌انداز کلی را بررسی می‌کنیم.

روند قیمت در بازار آپارتمان دبی

روند رشد قیمت‌ املاک مسکونی به­ویژه آپارتمان در دبی در سال 2023 شاهد قوی‌ترین رشد جهانی خود، به میزان 13.5 درصد افزایش بود، زیرا خریداران خارجی و افراد با دارایی خالص بیشتر علاقه زیادی به این بازار نشان داده­اند. مناطق لوکسی مانند پالم جمیرا، امارات هیلز و جزیره خلیج جمیرا، در صدر لیست مشتریان قرار دارند. شهر دبی با میانگین قیمت خانه در حدود 800 دلار برای هر فوت مربع،به یکی از مقرون به صرفه ترین بازارهای املاک لوکس در جهان تبدیل شده است.

عوامل متعددی به رشد و ثبات بازار آپارتمان در دبی کمک می کند. موقعیت استراتژیک شهر به عنوان قطب جهانی تجارت و گردشگری، سیاست های مالیاتی مطلوب، ثبات سیاسی و زیرساخت های عالی، آن را به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاری در ملک تبدیل کرده است. علاوه بر این، ابتکارات پیشگیرانه دولت مانند اجرای طرح دبی 2021 و اکسپو 2020، باعث توسعه املاک و مستغلات و به­خصوص تسریع در ساخت انواع آپارتمان برای پاسخگویی به جمعیت و تقاضای فزاینده­ی آن شده است.

روند قیمت ها در بازار آپارتمان در دبی منعکس کننده تلاش شهر برای ایجاد یک زندگی پایدار و آینده نگر است. توسعه دهندگان در پروژه های خود بر روی گنجاندن فناوری هوشمند، طراحی های کم مصرف و ویژگی های سازگار با محیط زیست تمرکز می کنند. علاوه بر این، تغییری به سمت ایجاد جوامعی با کاربری های متفاوت صورت گرفته است که ترکیبی از فضاهای مسکونی، خرده‌فروشی و تفریحی را ارائه می‌دهند و برای ساکنان تجربه سبک زندگی جامع و راحت را به ارمغان می­آورد.

عوامل موثر بر روند قیمت آپارتمان‌ در دبی

  • اتفاقات جهانی: تخمین زده می شود که بازار آپارتمان امارات متحده عربی مخصوصا دبی بیش از 4٪ CAGR را از سال 2021 تا 2028 را ثبت کند. به دلیل قرنطینه های مرتبط با COVID-19، بازار املاک در دبی ضربه خورد. هم قیمت ملک و هم معاملات در بازار کاهش یافتند. حجم کل معاملات در دبی نسبت به سال 2019 11 درصد کاهش داشت و قیمت آپارتمان در دبی تقریباً 6 درصد نسبت به سال 2019 کاهش یافت. با این حال، از سال 2021، بازار شروع به بهبود کرد و از آن زمان حجم معاملات در بازار در سال 2022 به بالاترین حد خود رسید و باعث شد قیمت فروش ویلا و آپارتمان در دبی بین 1 تا 19 درصد افزایش پیدا کند.
  • ایمنی و امنیت شهر دبی: سیاست دولت با تمرکز بر ایجاد ایمنی و امنیت باعث شده دبی، به عنوان یک گزینه جذاب به ویژه برای سرمایه گذاران بین المللی و مهاجران خارجی شناخته شود. به دلیل امنیت بالای شهر دبی املاک در آن ارزشی مضاعف پیدا کرده­اند؛ به همین خاطر طیف متنوعی از افراد ثروتمند در سراسر جهان که به دنبال خرید خانه در کشور دیگری هستند این شهر را انتخاب میکنند. پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ املاک مسکونی به طور متوسط در سال 2023 به میزان 2.0 درصد افزایش پیدا کند که از 2.7 درصد پیش‌بینی شده نسبت به شش ماهه دوم سال 2022 کمتر است؛ ولی با وجود این کاهش، رشد کل قیمت ها در سال 2023 همچنان بالاتر از رشد ثبت شده در شش سال گذشته برای بازه 10 ساله گفته شده، خواهد بود.
  • فعالیت های بین­المللی: انتظار می رفت جام جهانی فوتبال در قطر قیمت ملک در دبی را افزایش دهد. به گفته کارشناسان این بخش، به دلیل برگزاری مسابقات فوتبال که برای اولین بار در خاورمیانه برگزار شد، کمبود مسکن در این شهر نمایان شد و همین مساله باعث تقویت بازار و افزایش فروش املاک لوکس در دبی شد. طبق گزارش‌ها، املاک برتر در برخی از محله‌های دبی قیمت‌های خود را نسبت به قبل دو برابر کرده‌اند و شاهد رزروهای خوبی از سوی افراد ثروتمند هستند.

بازیگران بزرگ صنعت آپارتمان در دبی

بخش املاک و مستغلات امارات در حال رونق است. با وجود چالش های فراوان، همچنان به رشد و گسترش خود ادامه می دهد. با ظهور برخی توسعه دهندگان بزرگ و کوچک، بازار شاهد رقابت زیادی است. با توجه به زیرساخت های قوی، پروژه های مختلف املاک و مستغلات، سرمایه گذاران از سراسر جهان جذب این سرمایه­گذاری سودده می­شوند. برخی از بازیگران اصلی بازار املاک در دبی عبارتند از عمار، داماک،  مرآس و الدار. بر اساس گزارش منتشر شده توسط دفتر مرکزی جهانی Berkshire Hathaway HomeServices، بیش از 84 درصد از متخصصان املاک و مستغلات انتظار دارند رقابت در بازار املاک دبی در آینده بیش از پیش افزایش یابد.

مناطق محبوب آپارتمان­ نشین در دبی

دبی تعداد زیادی از مناطق مسکونی با تنوع بالا را ارائه می دهد که این تنوع در بازار آپارتمان دبی بیشتر قابل مشاهده است. داون­تاون دبی، برج خلیفه و دبی مال، مکان هایی بسیار مورد توجه، دارای آپارتمان‌ها و پنت‌هاوس‌های سطح بالا هستند. دبی مارینا، واقع در امتداد اسکله، به خاطر آپارتمان های لوکس و چشم اندازهای خیره کننده از خلیج فارس مشهور است. جمیرا لیک تاورز، پالم جمیرا، و تپه‌های امارات از دیگر مناطق قابل توجهی هستند که به‌خاطر آپارتمان‌های مجلل و جوامع فعالشان شناخته می‌شوند.

فرصت های سرمایه گذاری در بخش آپارتمان

سرمایه گذاری در بازار آپارتمان دبی طیف وسیعی از فرصت ها را برای سرمایه گذاران داخلی و بین المللی فراهم می کند. بازار اجاره شهر بازده جذابی دارد ، بازده اجاره به طور معمول از 6 ٪ تا 8 ٪ است. علاوه بر این ، قوانین مالکیت آزاد دبی به خارجی ها اجازه می دهد تا آپارتمان های خود را در مناطق مشخص شده داشته باشند ، و سرمایه گذاران را با پتانسیل افزایش دارایی بلند مدت فراهم می کند. پروژه های خارج از برنامه ، که برنامه های پرداخت جذاب و قیمت های مطلوب را ارائه می دهند ، به ویژه در میان سرمایه گذاران که به دنبال فرصت های پیش از ساخت و ساز هستند ، محبوب هستند.

چشم انداز بازار آپارتمان در دبی

بازار آپارتمان دبی برای رشد و انعطاف پذیری مداوم آماده است. تلاش های متنوع اقتصادی مسئولان دبی ، رویدادهای بزرگ و برنامه های توسعه در پیش رو ، یک محیط مطلوب برای بخش املاک و مستغلات ایجاد می کند. در حالی که پیش بینی می شود بازار رقابتی باقی بماند ، توسعه دهندگان با نیازهای در حال تکامل مشتری سازگار می شوند ، علاوه  بر نوآوری و پایداری زندگی اجتماعی ، تصمیمات دولت برای بهبود و ساده سازی مقررات احتمالا این بازار جذاب مجموعه گسترده تری از سرمایه گذاران و ساکنان را جذب خواهد کرد.

جمع بندی

در این مقاله سعی­ ما بر این بود، با بیان روند قیمت ها و عوامل تاثیرگزار برآن ها و همین طور چشم انداز بازار آپارتمان دبی در آینده دید بهتری از این بازار به شما بدهیم و کمک کنیم تصمیمات درستی در حوزه سرمایهگذاری یا خرید آپارتمان داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی برای خرید میتوانید از مشاوران باتجربه­ی شرکت یونایتدسون بهره­مند شوید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقایسه لیست ها