جستجوی پیشرفته
نتایج جستجوی شما

بررسی اجمالی خرید ملک برای سرمایه‌ گذاری در دبی

ارسال شده توسط تحریریه بر 28 خرداد 1402
0

برای آشنایی بیشتر بهتر است بدانیم، دبی شهری است که به دلیل سود بالای اجاره و عدم وجود مالیات بر دارایی، سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب می‌کند. دبی همچنین دارای جمعیتی دائماً در حال افزایش است و بین گردشگران بسیار محبوب بوده و فرصت‌های توسعه مداوم را برای آن‌ها فراهم می‌آورد. بسیاری از مناطق دبی به‌سرعت در حال رشد و توسعه هستند که این امر موجب جذب سرمایه‌ گذاران زیادی می‌شود. برای سرمایه‌ گذاری در املاک دبی و خرید ملک در دبی باید به نکاتی توجه کرد. در این مقاله به بررسی اجمالی خرید ملک برای سرمایه‌ گذاری در دبی پرداختیم.

هنگام خرید ملک در دبی باید چقدر مالیات بپردازیم؟

هیچ مالیات بر درآمد در دبی وجود ندارد، اگرچه سرمایه‌ گذاران خارجی در صورت عدم زندگی در دبی ممکن است مشمول مالیات بر درآمد کشور محل اقامت خود شوند. با این‌ حال، زمانی که ملکی به آن‌ها فروخته می‌شود، 4 درصد هزینه انتقال به اداره زمین دبی پرداخت می‌شود. برای خرید املاک در دبی، سرمایه ‌گذار باید هزینه مسکن را که معادل 5 درصد از میانگین اجاره است را بپردازد. درواقع مالیات پایینی که برای خرید ملک در دبی در نظر گرفته‌شده، دبی را به منطقه محبوب برای گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل کرده است. علاوه بر این همراه با بازده اجاره عالی، پتانسیل کسب درآمد از املاک سرمایه‌ گذاری دبی برای فرد خریدار وجود دارد.

چگونه هنگام خرید ملک در دبی دچار مشکل نشویم؟

برخی از مشکلاتی که سرمایه‌گذاران خارجی املاک و مستغلات هنگام خرید ملک در دبی با آن مواجه می‌شوند عبارت‌اند از:

  • کلاه‌برداری‌ها
  • خرید ملک در محله اشتباه
  • خرید املاک جعلی یا املاکی که بدون داشتن حق قانونی به فروش می‌رسند
  • خرید ملک با قیمت بسیار بالا
  • مدارک نادرست یا ناقص بودن آن‌ها

قبل از خرید املاک و مستغلات در دبی برای این‌که از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید باید به بررسی آژانس‌های املاک بپردازید و مطمئن شوید که ملک موردنظر شما از لحاظ قانونی مشکلی ندارد. حتماً بررسی کنید که نام سازنده ملک در سازمان تنظیم مقررات املاک (RERA) ثبت ‌شده باشد و مشکلی بعد از خرید برای شما به بار نیاید. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران خارجی باید اطمینان حاصل کنند که کارگزار املاک آن‌ها مدارک صحیح را برای خرید ملک، از جمله یک یاد داشت تفاهم (MOU) و یک گواهی عدم اعتراض (NOC) تکمیل کرده است. سرمایه‌گذاران خارجی باید بررسی‌های دقیق خود را در محله‌ای که در آن خرید می‌کنند قیمت‌ها و اجاره‌های ملک در آن منطقه انجام دهند.

شرکت املاک یونایتدسون دقیقا به همین دلیل فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است که بتواند از این موارد جلوگیری کند و یک تجربه‌ی شیرین را برای سرمایه گذاران املاک در دبی، ایجاد کند. شرکت املاک یونایتد نماینده شخصی شما در پروسه خرید ملک است و شما با ارتباط با پشتیبانی ۲۴ ساعته ما میتوانید در هر قدم از خرید ملک مورد نظرتان همراه باشید.

چرا در دبی ملک بخریم؟

بسیاری از سرمایه ‌گذاران خارجی به دلیل سود بالای اجاره، عدم وجود مالیات بر دارایی، پیشرفت روزافزون شهر دبی، فرصت‌های توسعه مداوم، صلاحیت ویزا و هزینه‌های کمتر ملک، خرید ملک در دبی را انتخاب می‌کنند.

اما بازده اجاره در دبی یکی از بهترین گزینه‌ها در جهان است. این بدان معناست که درآمد سالانه حاصل از سرمایه‌ گذاری املاک، به‌ویژه املاک اجاره کوتاه‌مدت درصد خوبی از قیمت خرید ملک است که نشان‌دهنده بازده سرمایه‌گذاری خوبی است. پس از خرید ملک و پرداخت هزینه انتقال املاک خریداری‌شده هیچ مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی وجود ندارد که آن‌ها بپردازند.

این امر به افزایش سود حاصل از سرمایه‌ گذاری املاک کمک زیادی می‌کند. در حال حاضر با پیشرفت دبی و جمعیت در حال افزایش آن می‌توان گفت این شهر در بین گردشگران بسیار محبوب است و فرصت‌های توسعه مداوم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. سرمایه‌گذاران خارجی که ملکی را در دبی به ارزش بیش از مقدار مشخص خریداری می‌کنند، واجد شرایط دریافت ویزای اقامت هستند. مدت اعتبار ویزاهای اقامت تقریباً متناسب با ارزش قیمت ملک است، به این معنی که صاحبان املاک با ارزش بالاتر می‌توانند انتظار داشته باشند که ویزا های اقامت طولانی‌تری دریافت کنند.

آیا خرید ملک در دبی برای خارجی‌ها آسان است؟

دبی یک مرکز اصلی برای مهاجران و سرمایه‌ گذاری‌های خارجی است، به این معنی که فرآیند خرید ملک و دسترسی به تمام کمک‌ها و پشتیبانی‌های موردنیاز برای آن‌ها نسبتاً آسان است. بااین‌حال، هنگام خرید ملک در دبی به‌عنوان یک خارجی، چند دام وجود دارد که باید از آن‌ها اجتناب کنید. پس با ما همراه باشید:

  • اطمینان حاصل کنید که هر ملکی که معامله می‌کنید در سازمان تنظیم مقررات املاک (RERA) ثبت شده باشد.
  • اگر به‌عنوان سرمایه‌ گذاری خرید می‌کنید، مطمئن شوید که می‌توانید ملک خود را حداقل 5 تا 10 سال قبل از فروش به رشد قابل قبولی برسانید.
  • هنگام انتخاب مکان، عوامل مختلف ازجمله ترافیک را در نظر بگیرید، چراکه رفت‌وآمد می‌تواند مشکل باشد و ازدحام جمعیت و شلوغی یک مشکل اساسی است.
  • مطمئن شوید که تمام هزینه‌های خدمات و سایر هزینه‌های جاری را می‌دانید و آن‌ها را در بودجه خود لحاظ کرده‌اید.

دلایل مهم خرید ملک در دبی

خرید ملک ‌چه در دبی و چه در هر نقطه از جهان دلایل خاصی دارد که در اینجا اصلی‌ترین دلایل خرید ملک در دبی آورده شده است:

1. جمعیت در حال رشد ادامه‌دار

دبی شهری جهانی است که مردم بیش از 200 کشور مختلف در آن زندگی می‌کنند. طبق مرکز آمار دبی، از آوریل 2022، جمعیت دبی در حال افزایش بوده و از مرز 3.5 میلیون نفر عبور کرده است. رشد جمعیت هدف اصلی دولت امارات متحده عربی است و این کشور در نظر دارد جمعیت کشور را به 5.8 میلیون نفر تا سال 2040 برساند که در این صورت می‌توانید افرایش سرمایه‌ گذاری و پیشرفت در حوزه املاک را شاهد باشید.

یکی از مزیت‌های خرید در دبی این است که مردم از سرتاسر جهان به‌طور مداوم به ملک دبی می‌آیند تا شغل بهتر و فرصت‌های رشد کسب‌وکار را پیدا کنند. بالاخره هیچ‌کس نمی‌خواهد بقیه عمر خود را در هتل‌ها بگذراند و به دنبال سرمایه‌ گذاری و خرید ملک خواهد بود؛ بنابراین، مزیت خرید ملک در دبی چیست؟ برای تطبیق با این جمعیت رو به رشد، بسیاری از ساختمان‌های جدید در دبی ساخته ‌شده‌اند که گزینه‌های سرمایه‌گذاری عالی را برای بازدهی سود و سرمایه به دنبال خواهند داشت.

2. توسعه و نوآوری مداوم

آیا می‌خواهید ملکی را در شهری بخرید که هیچ کار توسعه‌ای در آن انجام نمی‌شود یا این‌که در شهری که ایده‌های نوآورانه تازه به‌طور مرتب راه‌اندازی می‌شود؟ دبی در راه تبدیل  ‌شدن به یکی از هوشمندترین شهرهای جهان است.  یکی از بزرگ‌ ترین مزایای‌ خرید ملک در دبی این است که همیشه روشی برای کشف وجود دارد. شهری که در حال حاضر پیشرفت قابل قبولی دارد و همیشه برای مردم جذاب است.

وقتی ‌که میلیون‌ها نفر سالانه از این شهر دیدن می‌کنند و به مکانی برای اقامت نیاز دارند، پس چرا به فکر سرمایه‌ گذاری نباشید؟ ایده‌های نوآورانه ارائه‌شده توسط دولت دبی نشانه خوبی است که به شما می‌گوید خرید ملک در دبی می‌تواند بهترین تصمیم برای زندگی شما باشد. این‌ همه توسعه جدید می‌تواند بازدهی سود از سرمایه‌ گذاری را برای شما بالا ببرد. با رشد توسعه و پیشرفت مجتمع‌های خرید جدید در نزدیکی خانه شما و همچنین جاده‌هایی که به جامعه ملکی مرتبط می‌شوند، ارزش ملک خریداری شما را در طول زمان افزایش می‌دهد.

3. بازده اجاره بالا

می‌دانید که بازده اجاره در دبی به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از سایر مراکز اصلی املاک و مستغلات جهانی است؟ به‌طور متوسط، بهترین مناطق دبی بازدهی ده‌ درصدی برای اجاره دارند. املاک شما چقدر می‌تواند بازدهی داشته باشد؟ به‌ طور کلی، بازده خالص اجاره در دبی تقریباً 5.82 درصد خواهد بود و همین امر آن را به بهترین مقصد برای سرمایه‌ گذاران ملک در جهان تبدیل می‌کند. بنابراین اگر می‌توانید از خرید ملک در دبی سود ببرید و درآمد بالاتری داشته باشید، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات دبی را فراموش نکنید.

4. تنوع گزینه‌ها

برای سرمایه ‌گذاری در بازار املاک و مستغلات دبی و بهره‌مندی از خرید ملک، املاک در طیف وسیعی از گزینه‌های وجود دارند. املاک مسکونی و تجاری دو نوع اصلی ملک هستند. اگر می‌خواهید در خرید املاک مسکونی دبی سرمایه‌گذاری کنید، ممکن است یک آپارتمان یا یک ویلا بخرید و اگر می‌خواهید سرمایه‌ گذاری تجاری املاک را داشته باشید، می‌توانید از یکی از دفاتر کاری، کارگاه‌ها و ساختمان‌های صنعتی را انتخاب کنید. علاوه بر این، دبی چیزی فراتر از مراکز خرید و برج است. دبی در تمام طول سال فعالیت‌هایی مانند غواصی، اسکی، اسنوبرد، دوچرخه‌سواری، گلف، ماهیگیری، قایقرانی، موج‌سواری، فعالیت‌های بیابانی و ورزش‌های آبی را ارائه می‌دهد و گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

ریسک‌ها و چالش‌های مرتبط با سرمایه‌ گذاری در املاک دبی

سرمایه‌گذاری در بازار املاک دبی می‌تواند یک فرصت سودآور باشد، اما خطرات و چالش‌های بازار نیز وجود دارد. درک این خطرات و چالش‌ها قبل از سرمایه‌ گذاری در بازار املاک دبی بسیار مهم است. از مسائل حقوقی احتمالی گرفته تا نوسان قیمت‌ها، سرمایه‌گذاران باید از تمام خطرات احتمالی که ممکن است در هنگام سرمایه‌ گذاری در این بازار به وجود بیاید مطلع باشند. بنابراین، باید سرمایه‌گذار قبل از هر تصمیمی از تمام خطرات و چالش‌های احتمالی مرتبط با سرمایه‌گذاری در بازار املاک دبی اطلاع کامل داشته باشد.

جمع‌بندی

اعتقاد بر این است که بخش املاک و مستغلات امارات متحده عربی در سال 2023 به گسترش خود ادامه خواهد داد. هزینه املاک احتمالاً به ‌تدریج با نرخ 20 تا 25 درصد در سال افزایش خواهد یافت. سرمایه‌گذاری در بازار املاک و مستغلات امارات متحده عربی یک تصمیم مالی هوشمندانه است که می‌تواند بازدهی طولانی‌مدت داشته باشد. پس اگر قصد سرمایه‌ گذاری دارید، فرصت‌ها را غنیمت بشمارید و همین حالا به مشاوران ما در واتسپ پیام دهید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقایسه لیست ها